Нова тук – Табеа Михел

Здравейте,

Казвам се Табеа Михел, на 25 години съм и идвам от Берлин.

Поради липса на кислород по време на моето раждане, съм парализирана и не мога да контролирам части на тялото си. От както съм на 15 години, се движа с помощта на електрическа инвалидна количка.

Едно от най-големите ми хобита е да се запознавам с различни чужди езици и култури. Обичам да пътувам, както обичам и контакта с други хора. Най-далечното ми пътуване засега беше през март 2009-а в Южна Африка. Там научих и малко африкаанс-езикът, който е намерил широко разпространение чрез холандците, които през 1652 г. доплавали на атлантическия залив Тафел в Южна Африка. Чрез моето следване  – „Нидерлански“ (холандски) говоря този език гладко. Освен това знам английски, малко френски и испански. От април тази година посещавам и курс за начинаещи по чешки, което ми носи голяма радост.

Моята цел в професионален план по-късно е да работя като преводачка на нидерланска литература. За да осъществя този план, ще се преместя през септември в Мюнстер и ще бъда студентка в тамошния Университет със специалност „Нидерландски-немски: литературен превод и културна обмяна“, магистърска степен. Тази специалност ме подготвя точно за този вид професия.

За мен е много важно също така да се занимавам активно с моето заболяване/инвалидност. Тъй като съм млада жена, която се сблъсква в ежедневието си с много здрави хора, които разбирам и мога точно като тях да чувствам и да мисля, но разликата е, че аз се боря с трудности и проблеми, които за един здрав човек са невидими. За това се чувствам понякога като човек, който живее и е у дома си в две култури. И точно между тези две култури искам да посреднича. Не само за мен и моето поколение, но и за следващите поколения.

И за това взех този проект много присърце.

Табеа

Вашият коментар

