Нова информация – нови партньори

Здравейте отново и от мен,

сърдечни благодарностти на Българския Академичен Клуб „Паисий“ (по-специално на Стела, Иво и Марина)  за помощта за превод на публикацията от 27.06.2010 в немския блог.  Много моля да обърнете внимание най-вече на точка 3. Важна е, за да имате по-добра представа за вашето участие на 04.09.2010. Семинарът, който ще направим заедно, е само полoвината от програмата на този ден. Надявам се да ви заинтригува и да ви харесва!

Радвам се да научим нови неща заедно!

До скоро,

Яница

Здравейте,

С удоволствие бих искала да ви докладвам за актуалната ми дейност, т.е. да съобщя новините и кое още трябва да бъде свършено.

1.Помещения

Във връзка с дискусионния кръг на 08.09.2010 и с помощта на представителството на чуждестранните студенти към студентската организация на университета в Мюнстер сме подали заявка за залата на сената в административната сграда, (Sеnatssaal im Schloss).Ще ви информирам веднага щом получа писмено потвърждение.

По повод репетициите на 09.09 и 10.09 получихме допълнително помещение в Специализираното висше учебно заведение(Fachhochschule) в Мюнстер за 10.09 (от 09.00ч. до 14.00ч.). За 09.09 разполагаме с две зали в Института по социология на Университета, в които можем да репетираме. Всички помещения са пригодени за хора с увреждания.

2. Двама нови партньори

Както споменах, бяхме подкрепени от представителството на чуждестранните студенти към студентската организация на Университета в Мюнстер. То е нов партньор на нашия проект. При нужда можем да се обърнем към него за помощ.

На 21.06.2010 посетих официална среща на Сдружението на българските студенти в Мюнстер „Паисий” (Българско академично дружество – Мюнстер). Там представих нашия проект и призовах за помощ при преводи (от немски на български и обратно). Българите проявиха голям интерес към проекта и откликнаха на молбата за подкрепа, с което се зароди още едно сътрудничество. Въпреки това все още ни липсват хора, които между 04.09 и 10.09 да се ангажират с устни преводи. Членовете на БАД „Паисий” изказаха съмнение относно това, дали някой от тях ще разполага с време за периода.

Освен това ни бе обещано да препратят информация относно проекта ни към още две големи български дружества, от които също да очакваме подкрепа за преводи.

3. Участие на дружеството „Цугфогел”

На 21.06 се срещнах с г-жа Фауст от Дружеството „Цугфогел”, с която обсъдихме конкретни въпроси относно тяхното участие. Г-жа Фауст е силно ангажирана за дружеството жена, която чете безвъзмездно лекции на тема как да се поставим на мястото на хора с увреждания и да почувстваме какво означава да сме в неравностойно положение.

С г-жа Фауст се разбрахме да ни напише кратка история на дружеството: как е основано и с какви проекти се е занимавало да сега. Историята ще публикуваме в блога, за да може всеки да добие представа за него и при нужда да изясни евентуални въпроси. Това би ни спестило време, за да можем, когато се видим септември, да преминем директно към практическата част.

По повод на организацията г-жа Фауст предложи първоначално да се срещнем в сградата на дружеството „Цугфогел” на Ахтерманщрасе 12, в близост до гарата и центъра на града (Zugvogel e. V., Achtermannstraße 12, 48149 Münster), тъй като там са на разположение всички необходими неща като инвалидни колички, очила за незрящи, бастуни и т.н., които могат в последствие да бъдат използвани и из града. Тя помоли освен това семинарът да бъде организиран в сутрешните часове като най-удачни. Упражненията, които ще ни предложи, изискват подвижност, усилия, смелост и наблюдателност.

Госпожа Фауст ще ни разкаже накратко за езика на глухонемите и ще научи всеки от нас да „произнася” на него името си. За тази цел тя спомена, че се нуждаем от устен преводач/ка, тъй като иска да избегне писмена подготовка. Според нея непринуденото общуване помежду ни е особено важно.

След това ще проведем различни упражнения с 4 групи от по четирима души. Групите ще са смесени с български и немски участници и ще бъдат определени още преди началото на семинара. Всяка група ще получи инвалидна количка, тъмни очила и бастун. Всеки от участниците ще трябва да заеме две роли (на трудно придвижващ се и на лошо виждащ). Докато един изпълнява съответната роля, друг ще му асистира. Едновременно с това всяка групата ще получи и задача за изпълнение, например къде да отиде или да пробва нещо определено. Накрая всички ще се срещнем на началната точка и ще споделим опит, впечатления и преживяното.

Накрая г-жа Фауст сподели идеята, всеки от нас да получи картичка, на която с Брайлов шрифт са написани желание и име, със задачата да разшифроваме тези желания и имена и да ги предадем на съответните хора, за които са предназначени. Това би било задачата, която бихме могли да оставим за домашно, ако не ни остане време. Имената и желанията г-жа Фауст каза, че ще подготви предварително.

За целия семинар ще ни трябват приблизително два часа.

Аз лично с нетърпение се радвам да направя този опит! За младежи с увреждания сигурно също би било интересно да участват. Тук моля Табеа да сподели мнението си по въпроса. Благодаря!

4. Интервюта

Бих искала да благодаря на Силвия за ангажимента и при формулировката на въпросите за интервютата. Първото такова ,с помощта на нейните въпроси, проведох вече с Юрген Нигеман (съветник за студенти с увреждания и хронично болни към Главния студентски комитет на Университета в Мюнстер). То още предстои да бъде обработено, т.е. обобщено и съкратено. Юрген ни предложи помощта си, ако решим да публикуваме съобщение. Като станем готови, можем да се обърнем към него.

Същите запитвания отправих към Аня Щелинг (Съветник за хора с увреждания към социалната служба на град Мюнстер).Тези тя ще отговори като частно лице и ще ми ги изпрати обратно. Две допълнителни уговорки за интервюта имам за 13.07 с декана на университета за приложни науки в гр. Мюнстер и за 14.07 със социалната педагожка и основателка на дружеството за амбулантно обслужване в Мюнстер Биргит Едлер.

Допълнително обаче ще трябва да преработя въпросите за съответния събеседник, тъй като всеки от тях е запознат с темата под различен аспект. За това ще ми трябва може би подкрепата на Силвия. Ще обмисля въпросите и ще и ги пратя, за да получа мнението и. Благодаря!

5. Въпросници

Ще раздам въпросниците веднага щом станат готови. Говорих с доста хора, които са готови да ги попълнят и допълнително да ги разпространят. Така че още от сега мога да поема отговорност за 50 попълнени екземпляра. Моля разпределете останалите 50 запитвания помежду си и към други.

Въпрос: кога можем да започнем с това?

6. Рекламни брошури

Ще обмисля основата на рекламните брошури и плакати и ще я обсъдя с Ане Остендорф. Тя изяви готовност да ги подготви със съответната програма. Трябва да обмислим какъв да бъде текстът. Заглавие, Цел, Събития, кога и къде…и т.н. Имате ли вече предложения?

Аз мислех над заглавие като: Инклузия(приобщаване) чрез активно европейско гражданство поставя началото на нова човешка ера. Готови ли сте?

Как го намирате?

7. Обмяна на Логота

Скоро ще помолим нашите партньори да публикуват на страниците си кратка информация относно проекта ни, заедно с нашето лого, както и двете логота на нашите спонсори ( немската агенция „Младеж за Европа” и програмата на европейския съюз „Активна младеж”).

С поздрави:
Яни

Advertisements

5 Коментари to “Нова информация – нови партньори”

  1. flowersandbullets Says:

    Здравейте и от мен.

    Много се радвам на новините и на новия workshop, предоставен от дружество „Цугфогел“. Участвала съм и в други подобни , свързани с поставянето на мястото на хора с увреждания и знам, че с тяхна помощ можем наистина да се поставим на мястото на тези хора и да ги разберем по-добре. До сега никога не съм имала възможността да разбера нещо за езика на глухонемите и за мен това ще е едно голямо предизвикателство, което ще е и полезно в същото време. Така ще можем да влезем поне за малко в света на тези хора.

    Въпрос:
    Искам да попитам за повече информация относно рекламните брошури. Явно целта ще им бъде разпространяване на проекта, но къде? Мислено ли е по този въпрос?

    Радвам се на това, че всеки път щом вляза в блога съм приятно изненадана от новите публикации, които ни предоставят важна и интересна информация.

    Сърдечни поздрави,
    Ивета

    • Yani Says:

      Здравей Ивета,

      в момента подготвяме боршурите и плакатите. С тях искаме да разпространим повече информация за проекта, както и да поканим интересуващи се хора на двете публични събития: Дискусията с политици и експерти на 08.09.2010, както и на представлението на 10.09.2010.

      Плакатите и брошурите ще бъдат разпространени много внимателно на наши приятели, познати, хора, които са ни помагали и подкрепяли в проекта, както и на непознати – но по възможност хора, които биха се интересували от темата, например, които са членове на организациите-партньори. Все пак е важно да имаме публика и на двете мероприятия, която грубо казано да е качествена. Надявам се това да те задоволи като отговор.
      Ако имаш още въпроси, с удоволствие ще ти отговоря!

      Приятна събота и неделя! 🙂
      Яни

  2. Евгения Says:

    Ще бъде интересно и полезно! Благодарим ви за огромното количество работа, която сте извършили и продължавате да вършите – Ани, Светла, Яни! Ние вече сме пуснали интервюта с въпроси, имаме няколко отговора. Готови сме да пуснем и анкетите, които очакваме от вас. През август, на Международна лятна академия за изкуство „Огънят на ОРфей“, на която сме организатори и ръководен екип, бихме могли да предложим на всички участници да попълнят анкетата. Те ще бъдат над 100 – на различна възраст (преподаватели от България, Австрия, Германия, САЩ, Русия и участници от различни страни). Там ще обявим публично, че Фондация „Огънят на Орфей“ е партньор в проекта и можем да разкажем малко на интересуващите се.
    Отдавна имаме готовност да публикуваме логото на проекта в нашия сайт http://www.akademia-orfei.com . Само чакаме да ни покажете точния брой и подредба на тези логота.
    От наша страна партньори на проекта ще бъдат Кметството на Район „Централен“ – Пловдив и Радио Пловдив, които ще помогнат за разпространение на проекта в последната му фаза, след срещата в Мюнстер.
    *Яни, за съжаление журналистката от Радио Пловдив няма да успее да додйе на срещата в Германия (по финансови причини). Моля те да откажеш стаята в хостела. Благодаря

    • Yani Says:

      Здравей Евгения,

      много ви благодарим за хубавите коментари. Радваме се, че можем да работим заедно!

      На твоите въпроси искам тук да отговоря и може би е по-добре също и Светла да се включи при първа възможност. Препращам ти нейния имейл за логотата. Ако имаш конкретни въпроси, какво още ви трябва като информация за качването им на страницата ви, публикувай ги моля те тук, в блога:

      Здравей Евгения,

      Ани ме помоли да ти пратя необходимите логота, както и обяснение кое лого кога се използва. Има два варианта:

      1) Ако има линк към страницата на проекта, без да има описание на или резюме за проекта, трябва да се използва само логото на проекта (Logo_WfUiE.png).

      2) Ако обаче има описание на или резюме за проекта, освен логото на проекта (Logo_WfUiE.png) е задължително да се използват допълнително логото на ГД Образование и култура Програма „Младежта в действие“ (Logo_Programm_DE.png), както и логото на МЛАДЕЖТА за Европа Немска агенция за програмата „Младежта в действие“ (Jfe_LogoClaim_Pantone.jpg) (можеш да ги видиш в страницата на блога в дясно под „Финансова подкрепа“). В този случай е задължително да се прибави и следния текст:
      „Забележка: Този проект е финансиран от Европейския съюз по програмата „Младежта в действие”. Съдържанието на този проект не отразява непременно позицията на Европейския Съюз или на Националната Агенция МЛАДЕЖТА за Европа и те не поемат отговорност за него.“
      Освен задължителните логота и текст може по желание, ако примерно дизайнът го позволява, да се използва и последното лого (EAC_Youth_4c_EN.tif).
      Добър пример за използването на логотата в този случай е първата страница на документа Описание и обосновка за създаването на транснационалната младежка инициатива „Ние за нас в Еропа“, който можеш да намериш в блога на страницата „Проект“ или просто кликни тук.

      Ако имаш въпроси, можеш да се обърнеш по всяко време към мен – проверявам си вечерно време редовно пощата и ще ти отговоря бързо.

      Сърдечни поздрави,
      Светлана

      П.С. – от Яни: имената на прикачените файловe, които стоят в скоби, отговарят на самите логота. Така разбираш кое лого за какво се отнася. Тези ти е изпратила Светла в имейла си.

      Второ: Също така ще ни трябват логотата на Кметството на Район „Централен“ – Пловдив, както и на радио Пловдив, тъй като те също са официални партньори на проекта. Тях можете да изпратите на имейла на Светла.

      Трето: Ще се опитаме да запазим стаята в хотелчето още малко, да не би да се окаже, че ни е необходима. Това за всеки случай. Винаги можем да се откажем, ако нямаме нужда от нея.

      Благодарим за вашите усилия!

      Поздрави,
      Яни

    • Svetlana Says:

      Здравей Евгения,

      благодаря ти за топлите думи 🙂 и за ангажимента!

      Намирам идеята да раздадете анкетите на участниците в рамките на Международна лятна академия за изкуство „Огънят на Орфей“ за прекрасна, така ще можем наистина да имаме представителна извадка от населението. Единственото, което ми хрумва, е малкото ограничение, че хората, които ще попълват анкетата, трябва задължително да говорят много добре български, за да не им е нужен преводач.

      Що се отнася до логотата от гледна точка за публикацията в сайта на „Огънят на Орфей”, честно казано доста съм изненадана, защото ти бях пратила имейл с информацията преди повече от месец (на 22.06.) – не си ли го получила, да не би да е попаднал в папката „Спам”? Инъче Яни ме е изпреварила и го е публикувала като коментар, но аз ще ти го препратя отново по имейла заради прикачените логота. Пращам ти и линка, който не може да се кликне в коментара на Яни (Описание и обосновка за създаването на транснационалната младежка инициатива „Ние за нас в Еропа“: https://europajugendbg.files.wordpress.com/2010/05/projekt_aktuell_plus_bg.pdf ). Ако имаш въпроси, можеш по всяко време да се обърнеш към мен.

      За анкетите: тях съм ги форматирала на български по същия начин като на немски, но за да мога да ги оформя окончателно и да можем да ги пуснем за попълване, са ни необходими възможно най-скоро логотата на двата нови партньора от българска страна. Допълнително ни е необходим текст за страницата „Партньори”, в който е описано с какво се занимават по принцип партньорите и с какво точно се включват в / как точно подпомагат транснационалната младежка инициатива „Ние за нас в Европа”.

      Затова те моля да се свържеш със съответните лица и да ги помолиш да ти пратят логотата и необходимия текст по възможност още в понеделник (26.07) или максимум във вторник, за да можем да довършим анкетите. Логотата мога да ги взема и от интернет-страниците на партньорите, но за тази цел ми е необходимо разрешение от тяхна страна. Също така подготвих примерни текстове за двата нови партньора на инициативата, ако те ги одобрят, мога да ги сложа веднага онлайн:

      „Радио Пловдив е част от Българското национално радио, независима медия, отстояваща ежедневно свободата на словото и мисълта, медия, която информира обективно и честно слушателите и посредничи в диалога между институциите на демократичната държава и обществото. [Източник: http://www.radioplovdiv.bg/index2.php?content=koi_sme_nie%5D
      Радио Пловдив ще разпространи целите на международната младежка инициатива „Ние за нас в Европа“ и произтичащите от нея идеи и резултатите от проекта ще могат да достигнат още по-широк кръг от хора.”
      „Кметството на Район „Централен“ – Пловдив може да се представи с думите на Кмета на Район „Централен“- г-жа Райна Петрова: „Доброто управление трябва да се търси преди всичко в контекста на жизнената връзка със структурите на гражданското общество, тъй като не става дума за нищо друго, освен за ефективно и ефикасно решаване на социалните проблеми.“ [Източник: http://www.plovdivcentral.org/index.php?subindex=principal%5D
      Кметството на Район „Централен“ – Пловдив ще осигури зала за провеждане на планираните локални мероприятия в Пловдив за разпространението и приложение на резултатите от международната младежка инициатива „Ние за нас в Европа“ ”

      Тези примерни текстове са само предложения, които се базират на общата схема на представянето на партньорите в рамките на младежката инициатива. Естествено, новите партньори могат да допълнят / променят предложенията.

      Благодаря ти за ангажимента още веднъж!

      Сърдечни поздрави,
      Светлана

      П.С.: За всеки случай ще пусна и коментара си в имейл до теб, за да съм сигурна, че ще получиш не само логотата, но и всичката важна информация. Въпреки това те моля ако имаш въпроси или нова информация, да ги/я публикуваш в блога, така че всички да са информирани. Благодаря ти много!


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: