Въпроси относно програмата за срещата в Мюнстер

Здравейте,

Имам няколко въпроса към Ани и екипа от Германия относно програмата в Мюнстер и планираните мероприятия. Още на 16-и прегледах програмата, сега успявам да задам въпросите си. Смятам, че разяснението по тези въпроси ще бъде важно както за успешното им подготовка и провеждане, така и заради концепцията на филма.

За всички, които не са видели публикацията на Ани и не са изтеглили програмата, тя е достъпна на следния адрес:

https://europajugendbg.wordpress.com/2010/07/16/programm/

1. Какво означава „социограма“, как се провежда и т.н.?- ден 1, 3 септември

2. Какво представляват методите „съкровищница“ и „пълнене на куфар“? – ден 1, 3 септември

3. Какво представлява методът „игрален салон“? – ден 2, 4 септември

4. Какво представлява методът „рисуване на къща Европа“? Аз си го представям, че всеки ще рисува желания образ на своята страна? – ден 3, 6 септември

5. Пътуване до работното място на Аня Щелинг? – ден 4, 7 септември

6. Посещение на инф. център за хора с увреждания? – ден 4, 7 септември

7. Постановка на тема: „Доброволен ангажимент“? – ден 4, 7 сепметври

Имам още много въпроси, но се опитвам да си ги изясна. Заради концепцията с оглед на това, кое мероприятие да бъде заснето, или моменти от него.

Не мисля, че ще успея да си представим детайлно нещата, кадър по кадър, тъй като не знам как ще протекат много от мероприятията.

Така че в оконч. вариант на концепцията разчитам и на немската група.

Поздрави!

Advertisements

Един коментар to “Въпроси относно програмата за срещата в Мюнстер”

  1. Anni Says:

    Здравей, Сашо!

    Благодаря за въпросите! По-долу са отговорите.

    1. Какво означава „социограма“, как се провежда и т.н.?- ден 1, 3 септември

    „Социограма“ е една игра за запознанство на хора от различни култури така, че езиковата бариера да може до голяма степен да бъде преодоляна. Участниците си представят къде трябва да са посоките север, запад, юг и изток и така даденото помещение се превръща в импровизирана географска карта. Всеки намира своето място, отговаряйки на следните въпроси.
    (1) От къде идваш (в кой град си роден)?
    (2) Коя е любимата ти страна?
    (3) Къде би искал да живееш за поне две години?
    (4) Коя страна (град) изобщо не те привлича?
    (5) Кой град в България би искал непременно да посетиш?
    (6) Кой град в Германия би искал непременно да посетиш?

    Ако някой иска, може да аргументира с две изречения избора си на импровизираната георафска карта. Така имаме възможност подвижно и интересно, без много да се обясняваме, да научим повече един за друг, запомняйки визуално какво обичаме и какво не харесваме толкова много според реакцията ни на въпросите. Освен това научаваме повече за България, Германия и страните на ЕС. Не бива да се забравя, разбира се, че играта е предимно за запознанство, всичко останало играе второстепенна роля. Играта може да продължи максимум 30 минути.

    2. Какво представляват методите „съкровищница“ и „пълнене на куфар“? – ден 1, 3 септември

    Всеки записва на предварително раздадени карти какви очаквания има относно срещата. Какви са неговите представи за успешно протекла среща? Какво е готов да даде от себе си, за да може срещата да протече успешно? Какви са неговите очаквания от останалите (при желание всеки може да напише конкретно от кого какво очаква). Всички тези картички се залепват на голям плакат, на който е нарисуван куфар! Това е нашата „съкровищница“, защото това, което ще изразим, ще ни помогне да имаме успешна прекрасна среща! След като за всички стане ясно какви представи, желания и мотивация има всеки един от нас, плакатът със залепените картички се прибира в истински куфар и се пази до края на срещата. На 11.09. преглеждаме наново нашите желания и преценяваме дали са се изпълнили нашите очаквания! Това мероприятие продължава максимум 40 минути.

    3. Какво представлява методът „игрален салон“? – ден 2, 4 септември

    Това е метод да се обърбне внимание върху това, че всички сме различни и имаме индивидуални представи „как да играем успешно играта“ и въпреки това е необходимо да играем „същата игра“ в екип, зависещи един от друг. Методът е с психологически акцент, използва се най-често в подготовката за интеркултурна / интернационална работа; защото теорията на интеркултурната / интернационалната работа с помощта на тази интерактивна игра се усвоява на практика…
    Участниците се разделят на малки групи така, че във всяка група се създават два тима, всеки от по двама души и играят карти един срещу друг. Всеки от участниците ще получи написани правилата на играта и след като всеки даде знак, че е разбрал добре правилата, играта започва. Който тим пръв остане без карти, печели. След раздаването на правилата на играта не са разрешени никакви разговори, тоест идеята е да се избегне вербална комуникация. Играта приключва, след като всеки тим от двама души е играл срещу всеки друг тим. При победа се вписва една точка. Целта е да се съберат максимален брой точки.
    След играта на карти, която ще продължи максимум 30 минути, всички участници се разделят на 3 групи, споделят по между си как са се чувствали, какво ги е впечатлило, свързвайки изживяното с темите интеркултурна / интернационална работа. Споделят своите стратегии и реакции по време на играта; как са се опитвали да спечелят. Всичко това записват синтезирано и презентират отговорите си пред всички. Тази част от мероприятието трае максимум 45 минути. (Забележка: Програмата ще бъде съответно поправена, като повече време ще се отдели за метода „Игрален салон“.)

    4. Какво представлява методът „рисуване на къща Европа“? Аз си го представям, че всеки ще рисува желания образ на своята страна? – ден 3, 6 септември

    Идеята е заедно, работейки в тим в малки групи ( да се разделим в 3 – 4 групи), без да обсъждаме на дълго и на широко, да нарисуваме в обща картина къщата „Европа“- кой, както може според своите си представи; чисто символично да покажем как си представяме нашия дом (в) Европа! По-късно картините ще бъдат показани и всеки ще изрази кратко какво първоначално си е представял и до каква степен картината отговаря на неговите първоначални идеи за нея. Максималн време за играта: 1 час и 40 минути

    5. Пътуване до работното място на Аня Щелинг? – ден 4, 7 септември
    6. Посещение на инф. център за хора с увреждания? – ден 4, 7 септември
    Аня Щелинг работи в Информационния център за хора с увреждания към Социалните служби на гр. Мюнстер. Нейната работа се състои в това да информира хората с увреждания за всичко, което би било интересно за тях що се отнася до тяхното положение: какви конференции се подготвят; къде могат да отидат с електрическата инвалидна количка да хапнат; към кого да се обърнат, за да участват в спортно мероприятие; и т.н..
    Тъй като мероприятието с г-жа Рютер е в Института по социология и от там трябва да се предвижим до Социалните служби, съм предвидила 30 минути пауза, през които е нужно да стигнем до работното място на Аня Щелинг.

    7. Постановка на тема: „Доброволен ангажимент“? – ден 4, 7 сепметври

    Идеята на постановката е да си представим ЕС без доброволен социален ангажимент и след това в идеален вариант, когато всички страни в ЕС подкрепят доброволния социален ангажимент. След това си представяме варианта, в който само в някои страни на ЕС социалният ангажимент се подкрепя, а в други избощо не се подкрепя. Какви биха могли да бъдат последствията за целия ЕС, за Германия и за България в всеки от трите варианта? Тези последствия ги представяме живо под формата на постановка от 5 минути. Въпрос на креативност ще бъде какво и как искаме да покажем в краткото театрално представление. Участниците ще се разделят съответно на три групи, така че всяка група да се подготви според варианта, с който ще се за нимава. След театралните представления ще споделим своите впечатления и мнения по въпроса на подкрепата на ЕС за развитието на локалния социален ангажимент. Предвиденото време за цялото мероприятие е 2 часа.

    Мероприятията, които по-горе описах са най-новите методи за работа в областта на интеркултурна / интернационална работа. За воденето им се подготвих в рамките на две обучения, финансирани по програмата „Младежта в действие“ към ЕС.

    Тъй като тези мероприятия ние ще реализираме, без никаква външна подкрепа, те ще бъдат отражение на нашия предприемачески дух. Също така в мероприятията са включени и иновативни елементи, за да може те да паснат по най-добрия начин към темата и целите на нашия проек; идеята за постановката например е дадена от Евгения и нейните колеги от фондацията „Огънят на Орфей“, аз само успях да немря път към приложение на тяхната идея в един от най-модерните методи на работа на ниво ЕС.

    Поради тези причини смятам, че, ако не части от всички тези мероприятия, то от някои от тях трябва да бъдат отразени в планувания филм.

    Надявам се да съм помогнала!

    С поздрав:
    Ани


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: