„Ние за нас в Европа“ – мисля и действам…

Здравейте, тук ще изложа моите впечатления и изживявания от участието ми в проекта „Ние за нс в Европа“. Изминалата 2010 г. за мен беше изпълнена с много промени и положителни емоции. Една от тях бе участието ми в транснационалната младежка инициатива „Ние за нас в Европа“.

Никога не съм си представяла, че ще имам възможността да работя с и за хора с увреждания и в неравностойно положение. Когато започнах работа в социалната сфера, бях много скептично настроена към моята реализация в тази посока. Мотивираха ме амбицията и желанието за живот на тези хора. Една от причините да реша, че ще продължа да се занимавам със социална дейност и с проблемите на тази група хора бе и този проект. Когато ми предложиха да участвам, веднага казах „да“, без изобщо да се замислям. Впоследствие обаче започнах да се колебая (което е типично за зодия „везни“ ). Мислех си, че това не е за мен, че няма да издържа психически на такова натоварване, НО в крайна сметка си казах “правя каквото искам, пък да става каквото ще“. И не съжалявам. Освен че имах възможността да представя дейността на един от основните партньори, от името на който участвам, Фондация „Подкрепа за реализация“, тази инициатива ме накара да мисля и действам по друг начин като европейски гражданин. Вече не гледам на хората с увреждания със съжаление, а като на достойни и равноправни граждани.

През трите етапа на проекта работих в екип с прекрасни млади хора, амбицирани и мотивирани за промяна в съзнанието. В инициативата участвах със следното:

– Направих изследване как стои въпросът с инклузията в моя район Видин и написах статия в блога;

– Направих интервюта сред хора, запознати и незапознати с проблемите на хора с увреждания, които също са публикувани в блога;

– Разпространих анкети и отчетох резултата отново в блога;

– Участвах активно в конферентните чатове с българската група при решаването на важни въпроси, касаещи проекта;

– Поех инициативата да се запозная с Венка Гергова, както и с нейните деца, занимаващи се с бродерия;

– Направих снимки на работата на Венка Гергова, които бяха публикувани в новата онлайн платформа;

– Взех участие във втория етап от проекта – срещата в гр. Мюнстер от 3 до 12 септември;

– Бях част от всички проведени уъркшопове по време на среащата;

– Самостоятелно представяне на дейността и иновативните проекти на Фондация „Подкрепа за реализация“;

– Участвах в подбора на снимките за фотоизложбата в гр. Пловдив;

– Участвах в медийната кампания за проекта като дадох интервю на репортер от местната видинска телевизия за провелата се среща в Мюнстер, което бе излъчено в новинарската емисия;

– Участвах в предаването „М като Мога“, инициирано от Фондация „Подкрепа за реализация“, представяйки трите етапа на проекта;

– Взех активно участие в конферентните чатове за обсъждането на идеи за иновативни проекти.

Участието в „Ние за нас в Европа“ ми повлия изцяло в положителна насока. Придобих изключително много социални умения – гъвкавост и адаптивност, инициативност и дейност, креативност и иновативност, стремеж към развитие, кооперативност, работа в екип, позитивно мислене, планиране и организиране на работата, съпричастност. Проектът ми даде стимул и мотивация да бъда активен европейски гражданин и да продължавам да работя за хората с увреждания, да прилагам на практика понятията „инклузия“ и „партиципация“.

БЛАГОДАРЯ!

Вашият коментар

