Борислав Боянов споделя за своя опит…

Здравейте на всички участници от групата!

Знаете, че не съм от най-активните участници в блога, но все пак съм доволен, че имам възможност да споделя наученото от проекта „Ние за нас в Европа“.

Неизменно първото нещо, което ми направи впечатление е отношението на обикновенните граждани към хората в неравностойно положение. От всички проведени срещи с участниците от немска страна стана ясно, че хората в неравностойно положение там, се ползват с равни права, както и всички останали. Тези хора са с равни шансове за живот независимо дали става въпрос за социалната или икономическата сфера. Това се доказа от срещите ни в общината, посещението ни в защитеното селище и на футболното игрище. Ето защо идеята за инклузия  там, както и в развитите еропейски страни е напълно осъществима. С подкрепата на държавата и на гражданското общество всичко би могло да се постигне.

Смятам, че тези проекти както и подкрепата от неправителствени организации за хората с увреждания е добра идея, но от личен опит знам, че тези хора се нуждаят от повече действия, не само дискусии. Визирам специално хората с увреждания в България. За това със сигурност мога да твърдя, че ние в  България можем да се стремим към нормална интеграция, а идеята за инклузия при нас е просто една утопия.

Лично на мен участието в проекта ми се отрази много добре от гледна точка на работата в екип. Благодарение на този проект и с участието ми в него разбрах в пълния смисъл какво означава инклузия.

С удоволствие бих участвал и в нови проекти, бих се срещнал с нови хора, с които бих споделил опита и наученото от предишните ми срещи, но в които пак подчертавам бих желал да има повече действия.

Благодаря на всички участници!

Боби

Вашият коментар

